DEVAM:
6. Ayakta Kılınan Namazın Oturarak Kılınan Namazdan Üstün Oluşu
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنِ ابْنِ شِهَابٍ،
عَنْ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
عَمْرِو بْنِ
الْعَاصِ،
أَنَّهُ
قَالَ :
لَمَّا قَدِمْنَا
الْمَدِينَةَ
نَالَنَا
وَبَاءٌ مِنْ
وَعْكِهَا
شَدِيدٌ،
فَخَرَجَ
رَسُولُ اللَّهِ
r
عَلَى
النَّاسِ،
وَهُمْ
يُصَلُّونَ
فِي سُبْحَتِهِمْ
قُعُوداً،
فَقَالَ
رَسُولُ اللَّهِ
r
: « صَلاَةُ
الْقَاعِدِ
مِثْلُ
نِصْفِ
صَلاَةِ
الْقَائِمِ »(
Abdullah b. Amr
b. el-As (r.a.)'den: Medine'ye gelince salgın veba hastalığa yakalandık. Resulullah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem cemaatin yanına gitti, oturarak nafile namaz
kıldıklarını görünce:
«Oturarak kılınan
namaz, ayakta kılınan namaz'ın yarısı gibidir.» buyurdu.
İsnad bilgisi:
İbn Abdilber der ki: Bu hadis, munkati' dir. Çünkü Zührî, îbn Amr île
görüşmemiştir.
Mahir: Bu
tedlistir ve yapan kişi hadis ilminde ehil değilse büyük sakınca doğurur ve
Şafii'nin dediği gibi yalanla kardeştir. Ancak İbn-i Şihab ez-Zühri gibi tüm
hadis tasnifinde en önemli yerlerden birine sahip birisi yaparsa bu en fazla
ihmal, muhtemelen lüzum duymadığı hadisi aldığı kişinin güvenilirliğinden emin
olduğu içindir. Kısacası munkati' vasfı bu hadis için yeterli bir açıklama
değildir. İbn-i Abdilberr meseleyi teknik anlamda değerlendirmiştir.
En doğrusunu
sadece Allahu Azimuşşan bilir.
BU VE ÖNCEKİ HADİS’İN BENZERİ OLAN EBU DAVUD RİVAYETİ
VE İZAH İÇİN BURAYA TIKLAYIN